You are here

CUPRA Formentor VZ5: Ribotos serijos penkiacilindris

  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5
  • CUPRA Formentor VZ5
    CUPRA Formentor VZ5

5 cilindrai. 390 AG. 480 Nm. Pagreitis iki šimto – 4.2 sek. Visi keturi varomieji ratai.

Tokias charakteristikas turi šis ribotos serijos automobilis – CUPRA Formentor VZ5 (VZ ispaniškai reiškia „Veloz“ arba greitas), kurio gamyba ribojama iki 7000 vienetų.

CUPRA Formentor VZ5

Atsiminimai grįžta į tą metą, kai tik pasirodė pats pirmasis Formentor - jau tada šis automobilis papirko tiek savo išvaizda, tiek važiavimu. Išliko labai geras įspūdis.

Atrodė, kad keturi varomieji ratai ir 2.0 litrų variklis su 310 AG yra geras receptas tokiam automobiliui. Smagiai jis važiuoja. Tačiau gamintojas nustebino ir išleido dar galingesnę, specialią jo versiją VZ5 su galingesniu 2.5 litro varikliu, kuriame darbą dirba penki cilindrai.

Specifinis cilindrų darbo eiliškumas 1-2-4-5-3 sukuria ypatingą ritmą ir  unikalų variklio garsą, padedantį Formentor VZ5 juo išsiskirti iš kitų automobilių. Prie specifiško „urzgimo“ prisideda ir dviguba išmetimo sistema, pabrėžiantį būdingą penkių cilindrų agregato garsą. 

Variklis suporuotas su septynių pakopų dvigubos sankabos (DSG) pavarų dėže. Šis derinys  užtikrina, kad Formentor VZ5 gali pasiekti 100 km/val. greitį vos per 4,2 sekundės, o maksimalus  greitis yra elektronikos ribojamas ties 250 km/val. žyma. 

CUPRA Formentor VZ5

Sukimo momento skirstytuvas variklio galią paskirsto tarp priekinių ir galinių ratų, kad būtų maksimaliai padidintas sukibimas. Ši pažangi technologija turi ir kitą privalumą – naudodama elektrohidraulinę sankabą ji taip pat gali paskirstyti galią tarp kairės ir dešinės pusės, todėl Formentor tampa dar stabilesnis važiuojant dinamiškai. 

Be to, ši technologija leido automobilio kūrėjams sukurti specialiai uždaroms trasoms skirtą „Drift  Mode“ važiavimo režimą. Jį aktyvavus stabilumo kontrolės sistemos visiškai atjungiamos, o  sukimo momento skirstytuvas visą galią gali nukreipti į galinius ratus, padedant automobiliui  posūkyje slysti šonu. 

Važiavimo režimų yra ir daugiau: taip pat naudojami „Comfort“, „Sport“, CUPRA, „Individual“,  „Offroad“. Kiekvienas jų siūlo iš anksto nustatytą konfigūraciją, kuri pritaiko akceleratoriaus ir  pavarų dėžės atsaką, vairo, pakabos, sukimo momento skirstytuvo, elektroninės stabilumo kontrolės nustatymus, taip pat ir salono apšvietimo parinkimą. 

Visureigyje montuojamos daugiasvirtė galinė ir „MacPherson“ tipo priekinė pakabos – kaip ir  kasdieniame Formentor. Tačiau VZ5 versija yra 10 mm žemesnė nei 310 AG galios Formentor modelis. 

Pirmą kartą kartu su VZ5 modeliu buvo pristatytos ir natūralios odos CUP sportinės sėdynės,  primenančios lenktyniniuose modeliuose naudojamus „lopšius“. Jos užtikrina sportiškesnę  sėdėjimo padėtį ir buvo kuriamos pasitelkus lenktynininkus. 

CUPRA Formentor VZ5

Smagu, kad vis dar atsiranda, nors ir ribotos serijos, galingų benzinių automobilių, kurie leidžia venose vėl ir vėl tekėti benzinui. 

Formentor VZ5 – įdomus automobilis su charakteriu, pasižymintis dinamiškumu, smagiu valdymu, puikia išvaizda, sportišku interjeru (sėdynės tobulos) ir... degalų sąnaudomis, kurios važiavimo metu siekė virš 18 litrų šimtui kilometrų. Bet tam VZ5 ir skirtas, kad pilti į jį benziną ir džiaugtis vairavimu.

CUPRA Formentor VZ5

Kategorijos: 
Automobiliai: