You are here

Trijų „Honda Prelude“ gauja iš Vilniaus

Algirdas, Laurynas ir Mantas – trys draugai, vairuojantys ketvirtos kartos „Honda Prelude“ automobilius. Jeigu ne šie automobiliai, tai jie galbūt niekuomet nebūtų susitikę. Bendro pomėgio dėka jie tapo gerais draugais ir bene kiekvieną savaitę susitinka kartu apsukti ratą ar du Vilniaus miesto gatvėmis.

Vieną antradienio vakarą su jais susitikome ir mes, 98.lt, pasivažinėjome po miestą, smagiai pabendravome ir pagaminome šiek tiek fotografijų. Įdomus vakaras pralėkė labai greitai, nė nepastebėjome kaip ėmė temti, o noro bendrauti apie automobilius buvo dar daug.

JDM

Šiek tiek gaila, kad 2007 metais susibūręs ketvirtos kartos „Honda Prelude“ mylėtojų klubas - „HP4“, šiuo metu neužsiima aktyvia klubo veikla. Taip – šių automobilių gatvėse sumažėjo, tikrųjų jų entuziastų taip pat liko mažiau. Bet tie, kurie liko – tikriausiai ilgai dar nesiskirs su šiais automobiliais, kurie yra itin įdomūs, ypač žinant tai, kad japonai tradiciškai savo rinkai pasigamino gerokai mandresnius „Prelude'us“, o likęs pasaulis buvo šiek tiek nuskriaustas ir gavo paprastesnes jų komplektacijas. Taigi didelė dalis „Prelude“ savininkų Lietuvoje norėjo, kad jų automobilius puoštų įvairūs JDM (Japanese Domestic Market) aksesuarai ar detalės.

Buvo laikai, kai visa tai buvo itin stipriai „medžiojama“: pradedant 2,2 litro JDM varikliais su 200 AG galia (Europai buvo skirta „tik“ 185 AG galios variklis), greičių dėžėmis su blokiruotėmis ir baigiant klimato kontrolės sistema (europiniai modeliai turėjo oro kondicionierių) ar automatiškai užsilenkiančiais veidrodėliais.

Visa tai buvo įtraukiantis procesas, kraunant į savo „Prelude“ pačias įvairiausias retas dalis, kurių sąrašas gana ilgas bei skirtas tik JDM rinkai.

Žinoma, panašus procesas vyko ir su Algirdo, Manto bei Lauryno automobiliais.

Algirdo „Prelude“

Raudonasis „Prelude“ priklauso Algirdui, kuris jį įsigijo daugiau nei prieš 3 metus. „Vos tik pamačiau ir negalėjau jo nenupirkti“, - atviravo Algirdas. Tai buvo europinis variantas BB1 su 2,2 litro 185 AG ir 4WS sistema (visi vairuojami ratai). „Būtent apie tai buvo labai ilgai svajota ir tik pamatęs skelbimą, pradėjau derybas“, - pridūrė jis.

Algirdas šį „Prelude“ pirko net nematęs jo gyvai, nes tuo metu buvo užsienyje. „Tai jau mano paskutinis „Honda Prelude“, nes augau iki jo ilgai ir nuobodžiai. Iki tol turėjau jų net penkis, tačiau galų gale pavyko rasti tai, apie ką buvau svajojęs“, - pasakojo Algirdas.

Perkamas automobilis jau nebuvo visiškai standartinis – jis turėjo šiek tiek patobulinimų:

- sportinis vairas
- raudonas skydelio apšvietimas, tinkantis prie kėbulo spalvos
- sportinis duslintuvas
- šaltas oro paėmimas
- perdažytas ir sutvarkytas kėbulas
- aštresni vėlenėliai

Tačiau jam viso to nepakako ir šį sąrašą papildė kelis kartus, įskaitant originalias Japonijos rinkai skirtas detales:

- OEM JDM wind visors
- OEM JDM užsilenkiantys veidrodėliai
- OEM JDM apšvietimas duryse
- OEM JDM priekiniai žibintai
- OEM rūko žibintai
- OEM galinis spoileris su stopu
- OEM JDM galinis kvadratinis numerio rėmelis
- OEM galiniai purvasaugiai
- Balti posūkiai
- Facelift priekinės grotelės
- Facelift salonas su trumpu porankiu
- Facelift tweeteriu dangteliai
- Panaikinta radijo antena
- Panaikintas galinis valytuvas
- Rastos tvarkingos galinio lango ir durų langų juostelės, kurios dažniausiai būna paveiktos korozijos arba aplūžinėjusios. Rasti puikios būklės – labai sunku.
- Akumuliatorius perkeltas i galą
- Magnetinis karterio varžtas
- Pakeistas hidraulinis pagrindinio diržo įtempėjas i H23 variklio mechaninį
- Važiuoklė standartinė su no name spyruoklėmis
- „Goodride“ armuotos stabdžių žarnelės
- Pervirintas duslintuvas nuo kelnių ir įdėtas „Lexus GS“ 3.0 rezonatorius
- R17 „BBS Motorsport“ ratlankiai su naujomis „Kumho Ecsta Le Sport“ padangomis

Pasibaigus 2016 metų sezonui, per žiemą, Algirdas planuoja atlikti dar keletą patobulinimų:

- Tepalo spaudimo matuoklio (Gauges) įdėjimas
- ECU p28 programavimas
- Įsiurbimo kolektoriaus portinimas
- Kolektoriaus naujas bintavimas

Manto „Prelude“

Sidabrinis „Prelude“ priklauso Mantui. Šis 1993 metų gamybos automobilis taip pat yra BB1 europinis modelis su H22A2 varikliu, turinčiu standartiškai 185 AG.

Mantas šį „Prelude“ turi jau daugiau nei penkis metus. „Pirkau jį 2011 metų birželio 11 dieną, taigi jis mano rankose jau daugiau nei 5 metai. Naudoju jį tik vasaros periodu kaip laisvalaikio automobilį“, - pasakojo Mantas.

Automobilis buvo nupirktas visiškai standartinės būklės: tiek važiuoklė, tiek variklis, tiek interjeras, tiek išorė. Buvo uždėtas tik sportinis „Ulter“ bakelis ir kažkokie R16 ratlankiai.

Per penkis metus automobiliui buvo atlikta daug patobulinimų. „Viskas prasidėjo po pamažu, bet kuo toliau, tuo norėjosi daugiau. Tačiau visa tai dabar leidžia džiaugtis puikiu rezultatu“, - atvirauja Mantas.

Variklis ir dėžė

- Vietoje H22A2 įdėtas H22A7 iš „Accord Type R“ (ATR). Standarte pas ši motorą 156 kW.
- ATR įsiurbimo kolektorius ir termo tarpinė
- ATR išmetimo kolektorius ir custom made išmetimas. Vamzdynas 65 mm diametro su „Magnaflow“ rezonatoriumi ir galiniu bakeliu
- Type S oro paėmimo vamzdis ir „K&N“ filtras į standartinę dėžę
- „Magnecor“ žvaklaidžiai
- U2Q7 LSD greičių dėžė
- P30 ECU bei remap

 Pakaba ir stabdžiai

- D2 Coilai 
- Priekyje 300mm stabdžių diskai nuo ATR 
- Dviejų stumokliukų suportai nuo ATR 
- „Goodridge“ armuotos šlangutės 
- „Ferodo Premier“ kaladėlės priekyje ir gale

Išorė

- R17 „Kosei“ replikos
- Pilna „Bubble kit“ apdaila – priekis, galas ir slenksčiai. Originaliai skirtas UKDM rinkai ėjo kaip speciali opcija iš gamyklos
- OEM JDM wind visors 
- OEM JDM užsilenkiantys veidrodėliai 
- OEM Honda roof visor 
- OEM rūko žibintai
- OEM skaidrūs priekiniai posūkiai 
- OEM side markers galiniame bamperyje
- Custom made galinis spoileris – ketvirtos (HP4) ir penktos kartos (HP5) „Prelude“ „Mugen“ spoilerių mišinys

Vidus

- Pilnai odinis salonas 
- OEM trečias stopas prie lubų 
- OEM galinis subwooferis tarp galinių sėdynių 

Lauryno „Prelude“

Bene ilgiausiai dabartinį „Honda Prelude“ turi Laurynas, kurio istorija su šiuo automobiliu prasidėjo prieš 10 metų.

„Turiu pripažinti, kad pradžioje šis automobilis tikrai nebuvo meilė iš pirmo žvilgsnio. Jis man tarnavo kaip transporto priemonė nukeliauti iš taško A į tašką B. Be to, tuomet apie automobilius nenusimaniau ir neturėjau vietos, kur jį tvarkyti ar tobulinti“, - pasakojo Laurynas.

Pirmieji patobulinimai jo automobilyje atsidaro tik po kelerių metų, kai Laurynas susipažino su „Honda Prelude“ klubo - „HP4“ - nariais. „Tuomet man, žaliam jaunuoliui, buvo papasakota „Prelude“ modelio istorija, visos įmanomos modifikacijos. Matyt tuomet ir ėmė mano galvoje atsirasti benzino, o automobilis tapo nebe transporto priemone, o hobiu“, - atviravo Laurynas.

Pradžioje visos atliktos modifikacijos jo automobilyje buvo susijusios su komfortu: JDM radijo antena, kuri automatiškai išvažiuoja, įjungus automagnetolą – ech, japonai net ir to europiečiams nepadarė, autopilotas, klimato kontrolės sistema, vėjo deflektoriai (wind visors), originali garso sistema, užsilenkiantys veidrodėliai.

Laurynas per kelerius metus surinko ir suinstaliavo beveik visas trokštamas JDM detales (kelios retesnės dar planuose).

Galiausiai atėjo eilė ir variklio galios didinimui. Pradžioje tai buvo F20 bloko ir H23 galvos suporavimas. Atsigavusiam varikliui reikėjo geresnių stabdžių, taigi buvo sudėti didesnio skersmens stabdžių diskai su dviejų cilindriukų stabdžių suportais. Tačiau apetitas kilo bevalgant ir atsirado noras po variklio dangčiu įtaisyti H22 variklį, kurį pavyko rasti ir įsidėti. Po to jam į porą dar buvo surasta ir trokštama U2Q7 greičių dėžė.

Laurynas viliasi, kad nors jo automobilis turi labai daug retų JDM detalių, norimą variklį ir greičių dėžę, tačiau jo projektas dar nėra baigtas. Trūksta dar įvairių smulkmenų bei yra noras pereiti prie kėbulo atnaujinimo darbų.

Tačiau tai kol kas netrukdo antrus metus kartu su Mantu bei Algirdu šiltojo sezono ketvirtadieniais nupūsti dulkes nuo savo automobilių ir kartu pasivažinėti Vilniaus miesto gatvėmis bei pabendrauti, atrodytų, niekada nesibaigiančiomis temomis apie šiuos nuostabius japoniškus automobilius bei kitus dalykus.

Didžiulis entuziazmas tam pačiam automobiliui suvedė juos visus tris į vieną vietą, o tai tik patvirtina faktą, kad automobiliai vienija žmones.

„Taip susibūrė trijų Preliudų gauja“, - vakaro pasakojimus užbaigė Laurynas.

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: