You are here

Tautvydo „Mercedes-Benz W140“ - geriausias „Banginis“ Lietuvoje?

  • Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka
    Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka

„Mercedes-Benz W140“, pravardžiuojamas „Banginiu“, yra gerbiamas visu savo gyvavimo laikotarpiu. Nors dabar jau būdamas gana senas, gatvėje šis S klasės „Mersas“ visuomet sulaukia ypatingo dėmesio ir nelieka nepastebėtas.

Tokį automobilį vairuojantis Tautvydas dėmesio sulaukia dar daugiau, kadangi jo „Banginis“ yra ypatingas bei išskirtinis.

Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka

„Kiekviena diena su šiuo automobiliu yra pastovūs praeivių žvilgsniai, nykščių kėlimas į viršų. Tiek jaunimas, tiek vyresnio amžiaus žmonės dažnai prieina pakalbinti, o kelis kartus yra buvę, kad žmonės sekė mane iki artimiausios sustojimo vietos, kad pakalbintų ir apžiūrėtų automobilį atidžiau“,- pasakojo Tautvydas.

Pradžių pradžia

Pašnekovas šį automobilį įsigijo 2015 metų kovo mėnesį. Tai 1994 metų gamybos „Mercedes-Benz S420 LWB (Long Wheel Base) su 4,2 litro V8 varikliu, turinčiu 205 kW ir 400 Nm.

Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka

Įdomus faktas, kad pirmą kartą Lietuvoje jis buvo registruotas 1995 metų sausį. Taigi kažkas tais laikais galėjo sau leisti turėti štai tokį egzempliorių.

Tautvydo rankose atsidūręs šis „Mersas“ tikrai nesulaukė tiek dėmesio, kiek jo gavo 2017 metų vasaros sezono pabaigoje, kuomet jo automobilis buvo neoficialiai pripažintas geriausiu Lietuvos „Banginiu“, ir net geriausiu 2017 metų projektu Lietuvoje. Jeigu žinote dar geresnį „Banginį“ - parodykite!

„Pusmetį automobilis atitarnavo kaip kasdieninė susisiekimo priemonė, vėliau pradėjo gesti įvairios šiam modeliui būdingos vietos, susijusios su varikliu. Taigi nusprendžiau jį išimti ir perrinkti viską aplink jį. Taip viskas netikėtai, pamažu ir įsivažiavo“,- automobilio tobulinimo užuomazgas įžvelgė Tautvydas.

Tas padaryta, todėl reikia dar ir aną padaryti

Taigi variklis buvo sutvarkytas, tada atėjo noras peržiūrėti kėbulą, kuriam buvo pašalintos rūdys. Tuomet Tautvydui kilo mintis surinkti ir visas idealias kėbulo dalis bei priimtas sprendimas perdažyti kėbulą – sidabrinę spalvą pakeičiant juoda.

Šių laikų mada – pažemintas automobilis. Taigi „Banginiui“ dar buvo atlikta ir tas. O kai vyksta vieni einami darbai, supranti, kad tuo momentu galima atlikti dar ką nors papildomai. Taigi automobilio dažymo metu, Tautvydas nusprendė, kad tuo pačiu dar galima įsigyti bodykit'ą, jį irgi nudažyti ir uždėti ant automobilio, jo surinkimo metu.

Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka

O kadangi dažymo metu interjeras visas buvo išrinktas, taigi pasitaikė puiki proga atnaujinti ir šią automobilio dalį. Tautvydui pasisekė sąlyginai nebrangiai rasti šviesų saloną bei kitus aksesuarus.

„Visi automobilio patobulinimai savaime buvo atliekami darbų eigoje su mintimi, kad jeigu jau tas padaryta, tai reikia dar ir aną padaryti“,- sistemą paaiškino Tautvydas.

Be to, tai nėra pirmas jo projektas, taigi galima suprasti, kad automobilius tobulinti mėgstančiam žmogui, būtų itin sunku ko nors neatlikti turimam automobiliui. „Studijų laikais turėjau „VW Golf Mk4“ su tuo metu gana retai sutinkama „R32“ apdaila, stipriai žemintas bei apautas įdomiais ratais. Taip pat turėjau „Toyota Previa“ su orine važiuokle, „Toyota Estima“ žibintais, „Garson D.A.D. bodykit'u ir kitomis modifikacijomis. Šis automobilis 2014 metų „Chill'n'Grill“ festivalyje gavo „Best JDM“ nominaciją“,- apie turėtus projektus užsiminė pašnekovas.

Apibendrinant „Banginiui“ atliktus darbus, vieno sakinio tikrai neužteks. Verta pradėti nuo to, kad standarte jis buvo sidabrinis ir turėjo juodą interjerą, o komplektacijos sąraše buvo tik beveik pilna „Bose“ garso aparatūra ir šildomos bei elektra valdomos priekinės sėdynės. Visiškai tuščias.

Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka

Patobulinimų gausa

Visų pirma – kėbulas. Jam atlikta pilna restauracija bei antikorozinis padengimas, uždėtas „WALD“ bodykit'as, priešrūkiniai žibintai bamperyje, USDM corner'iai, „S600 Facelift“ radiatoriaus grotelės, nauji galiniai paskutiniojo atnaujinto modelio žibintai su baltais posūkiais, iš daug skirtingų dalių surinktas vienas labiausiai tvarkingas išorės apdailos chromo dalių komplektas ir t.t. Į smulkmenas, tokias kaip naujai pakeisti kai kurie stiklai, apdailos juostos Tautvydas net nesiplečia.

Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka

Kalbant apie važiuoklę, čia net 90 procentų naujų važiuoklės dalių. Traversai ir kai kurios kitos dalys nusmėliuotos ir nudažytos, stabdžiai perrinkti, jų apkabos nusmėliuotos ir nudažytos aukso spalva. „Mersui“ sudėtos žemesnės spyruoklės, IRP gamintos galinės camber traukės.

Variklio skyriuje darbų – tūkstantis. Varikliui perrinktos abi galvos (į bloką nebuvo lendama), iššveisti visi galvų kanalai, naujos tarpinės, nauja grandinė, perrinktas starteris, generatorius, vandens pompa, nauji visi vakuumai, alsuokliai, ištaisytos visos gamintojo elektrinės variklio dalies bėdos. Taip pat perrinkta aušinimo sistema nuo žarnų iki radiatoriaus bei salono šildymo vožtuvų.

„Iš esmės, variklio skyriuje pakeista arba peržiūrėta viskas nuo A iki Ž, išskyrus stūmoklių žiedus bei indėklus, t. y. tai kas ir prieš remontą buvo tvarkinga. Taip pat naujomis detalėmis buvo perrinkta ir greičių dėžė“,- akcentavo Tautvydas.

„Legendinis Customs“ pagamino jo „Banginiui“ tiesų išmetimą su „Romulus By Remus“ galiniu 2in 2out bakeliu.

Interjere atlikta pilna garso izoliacija – visur, kur tik įmanoma. Juodas salonas buvo pakeistas šviesiu. Prastos būklės dalys persiūtos naujai, sudėtos Alcantara lubos su „Fiberoptic Starlight“ apšvietimu, kuris buvo nusižiūrėtas nuo „Rolls-Royce“.

Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka

Taip pat sudėti durų pritraukikliai, pilna originali „Bose“ garso aparatūra su 15garsiakalbių, visi trys elektra valdomi veidrodžiai su atmintimi, bagažinės dangčio atidarymas mygtuku, medinis vairas su odine oro pagalvės kapsule nuo „W220“ modelio, mediniai galinės peleninės bei pavarų svirties apvadai nuo „S600“ modelio, ortopedinės (6 pripūtimo zonų) priekinės sėdynės su atmintimi, elektra valdoma galinė sėdynė. Be to, visos keturios sėdynės yra šildomos. Sąrašas dar nesibaigia ir jį toliau pildo VIP stiliaus užuolaidos bei pagalvės, papildomas ambient apšvietimas durelėse, rankenose, po kojomis bei po centriniu veidrodėliu, AMG stiliaus pedalai, nauji kilimėliai ir t.t.

Dėl tokios didelės darbų apimties, visas projektas nebuvo lengvas ir vieną sunkiausią jo dalį Tautvydui sunku išskirti. Žinoma, kėbulo darbai pareikalavo bene daugiausiai pastangų, nelengva buvo dirbant ir su interjeru.

Detalių paieškos ypatumai

Taip pat sunki buvo ir daugumos naudotų detalių paieška, nes rinkoje jos yra deficitinės. Dėl to Tautvydas pirko ir donorą, antrą „Banginį“, kad būtų paprasčiau su detalėmis, tačiau ne daug ką iš jo pavyko panaudoti.

Daugiausiai pastangų pareikalavo salono detalės – daug kas buvo pirkta atskirai: sėdynės su durų apdailomis įsigytos vienur, kilimai kitur (vieninteliai Lietuvoje rasti europiniai šviesūs kilimai), dėl priekinio skydo teko važiuoti į Latviją.

Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka

Sudėjus galines elektrines sėdynes, nebetiko jų laikikliai, taigi jie buvo surasti Švedijoje, kitos retesnės dalys rastos Vokietijoje. Vien dėl veliūro Tautvydas pirko kito „Merso“ stogą, kad ta pačia spalva būtų galima aptraukti palangę, kuri taip pat keitėsi dėl elektra valdomų galinių sėdynių.

„Teko „pamedžioti“ ir komplektacijos dalių, pačiam teko automobilių savartynuose išardyti berods keturis skirtingus „Mersus“, kad pats tvarkingai išsiimčiau įvairias su atmintimi susijusias dalis ar durų pritraukiklius“,- net ir tokius detalių gavimo būdus įvardijo Tautvydas.

„Man pačiam įdomiausia viso projekto dalis yra ta, kad apart dažymo, greičių dėžės darbų bei salono dalių siuvimo - visus kitus darbus atlikau pats, tai ko gero man asmeniškai ir buvo įdomiausia visko dalis“,- sakė pašnekovas.

Pripažinimas

Tautvydo patobulintas automobilis eksploatuojamas griežtai tik šiltojo sezono metu, bet jeigu orai sausi, tai jis naudojamas ir kasdien.

Gaila, bet dėl nenumatyto gedimo Tautvydui nepavyko aplankyti ilgai laukto „Chill'n'Grill 2017“ festivalio, tačiau jis aplankė Latvijoje vykusį „Low as Bass“ renginį, kur buvo laimėta „Best VIP“ nominacija.

Mercedes-Benz S420 W140/Asmeninio archyvo nuotrauka

Viename, Kaune vykusiame, nedidelio lenktynių renginio „show off'e“ laimėta „Best Euro“ nominacija, „Memel Motor Fest 2017“ sezono uždarymo renginyje laimėtas „Geriausio metų projekto“ titulas. Taip pat Tautvydas dalyvavo ir Vilniuje vykusiame, „LTU Auto“ organizuotame renginyje „Flection“ bei kituose smulkiuose suvažiavimuose. Taip pat teko filmuotis vieno pačių organizuoto „Nightride“ sezono uždarymo promo filmuke bei vienoje reklamoje. Taip pat apie automobilį rašė žurnalas „Keturi ratai“.

 

20 mėnesių darbo – ne riba

Ir atrodo, kad tai jau tobulas automobilis, kuriam nieko netrūksta ir prie kurio buvo praleista daugybė laiko, tačiau 2018 metų sezonui ruošiama dar daugiau įdomybių – laikas šaltuoju sezono metu leidžiamas prie automobilio.

Nuo to etapo, kai buvo išimtas variklis iki to, kol po visų atliktų darbų buvo vėl praeita techninė apžiūra ir oficialiai išvažiuota į gatves, praėjo 20 mėnesių. Pasibaigus 2017 metams darbai tęsėsi toliau ir sudėjus tolimesnius mėnesius prie pirmųjų - viso prie automobilio dirbta jau apie du metus.

Kas laukia 2018-ųjų sezone?

Po šaltojo sezono, Tautvydo automobilis į gatves išriedės dar įdomesnis.

Visas interjeras dar kartą buvo išklotas „pūsta guma“. Šie darbai suteike dar daugiau garso izoliacijos ir visiško komforto. Prietaisų skyde atsiras „Android“ įrenginys, atliksiantis multimedijos ir navigacijos funkcijas.

Ateinančiam sezonui važiuoklėje panaikintas camberis ir sudėtos standartinės traukės, šiek tiek pakeltas galas dėl geresnio bendro vaizdo bei padangų tausojimo tolimesnėse kelionėse.

Tautvydas restauracijai dar ruošia ir ratlankius, o taip pat planuoja gražiai įrengti bagažo skyrių, nes ši automobilio vieta liko visiškai nepaliesta.

Mercedes-Benz S420 W140/LumaWorks nuotrauka

Žvelgiant iš techninės pusės - bus perrinkta vairo stiprintuvo sistema bei atliktas aptarnavimas: pakeisti tepalai bei filtrai. Taip pat likę daug smulkių, akiai nematomų smulkmenų, kurios sezonui įsibėgėjant bus taip pat sutvarkytos.

„Pagrindinis 2018 metų sezono tikslas – padaryti viską maksimaliai gerai ir aplankyti kuo daugiau Lietuvos bei užsienio autorenginių, galbūt net gi rasti rėmėjų, vienaip ar kitaip padedančių visur dalyvauti ar įgyvendinti vieną ar kitą užsibrėžtą tikslą, kas liečia patį automobilį ar darbus prie jo. Tuo pačiu mainais atgal, galėčiau pasiūlyti jiems didelę pasiektą auditoriją (besidominčius mano automobiliu). Modelis daug kam pažįstamas ir kalba pats už save.

O didžiausia svajonė – savo automobilių tobulinimo, restauravimo hobį paversti darbu, bei savo ir komandos patirtį, įgūdžius pasiūlyti kitiems žmonėms, padedant įgyvendinti jų automobilines vizijas“,- planus įvardijo Tautvydas.

2018 metų pabaiga

Besibaigiant 2018 metų vasaros sezonui Tautvydo automobilis atsidūrė automobilių skelbimų portale. Jis parduodamas. Išpuoselėto automobilio kaina - 15 000 eurų. Nuoroda į skelbimą - čia

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Papasakokite apie jį. Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Mercedes-Benz S420 W140/Galaunė Photography nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: